Godnatt?

Idag hade jag planerat att ta 08.05-tåget till skolan.
När jag mitt täcke äntligen släppt taget om mig så var såklart Enya på toan.
Men låst dörr. Och jag hade precis alla mina grejer där inne!
Jag fick total-damp som man lätt får på morgonen när man dessutom är ett PMS-monster.
Hittade en gaffel på mitt skrivbord (vad nu den gjorde där?) som jag slängde in i dörren.
Har nu fyra söta märken där, och gaffeln blev helt böjd.

Jag missade iallafall mitt tåg, så fick ta nästa vilket gjorde att jag kom för sent.
Ringde min lärare och drog en liten vit lögn.
"Eftersom dom bara har halva tågen på morgonen (vilket är sant) så fick inte jag plats..
Så jag får ta nästa tåg som går 08.25 :)
"

Kom till skolan en kvart för sent och fick ett papper upptryckt i ansiktet.
Man skulle klämma in sifforna 1-8 i 8 rutor, så att det blev summan 14 på alla sidor.
Jaha, men då var det bara att sätta igång hjärnan och klura ut den.
Men jag klarade det först iallafall, duktig som jag är.

Drog och käkade något som skulle föreställa köttgryta.
Blev trött på skiten, åkte hem och lagade riktig mat!
"Pizza-kassler" hette det. Blev faktiskt jättegott, fast jag fick improvisera lite ;D
Sen är min lillasyster så jävla kräsen och hon har bestämt sig för att gå mig på nerverna idag.
Så hon skulle absolut inte ha min mat, hon skulle ha bacon.
Jag: Men jag tar fram det så får du laga det då?
Hon: NAE! Det får du göra jag orkar inte.
Jag: Då får du plocka ur diskmaskinen..
Hon: Aa sen. Baconen SKA vara knaperstekta. Bara så du vet!


Jag bestämde mig för att inte slå ihjäl henne och tog ut min ilska på att steka bacon.
Funderade ett slag på att förgifta dom, men slog bort den tanken lika snabbt.
Dels för att jag inte äger något gift, och dels för att jag trots allt älskar min lillasyster,
fast hon är en riktig pain in the ass!

Efter maten åkte jag med pappa och slängde massa skit på returpunkten.
Sen vidare till Sara :) Vi kollade på mytomaner, hade skit tråkigt men endå askul.
Tog 21.31 bussen hem och fick gå hem från pizzan. Hatar-hatar att gå långt när jag är trött.
Slog mig ner framför datorn, och sen dess har jag suttit här.
Ingen aning om vad jag har gjort, men det slog ihjäl lite tid iallafall.

Ska låta mig täcke fånga mig igen och hoppas på att det inte ger sig imorgon när jag ska upp.
Skulle gärna vilja ringa Fia och säga: Mitt täcke vägrar släppa taget om mig, så jag stannar hemma!


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0