Hundägare

Jag blir så jävla irriterad på vissa hundägare! Som tex i förrgår när vi var med skolan på det där stället, så var det några andra där också, en tant som hade en JRT som var galen. Så fort en kille gick förbi typ 3 meter ifrån henne så försökte hon anfalla killen, skällde och morrade. Och vad gör tanten? Hon sitter där på bänken och säger lite försiktigt: Men du, sluta nu, tyst.. neej.. men du..! Och hunden fortsätter göra utfall mot killarna och hugga efter dom. Säg till hunden ordentligt istället, uppfostra den! När hon inte slutade så gick tanten iväg en bit och kom tillbaka efter 5 minuter, hunden fortsatte likadant så fort en kille kom i närheten..

Och när jag har Tyson lös på baksidan, han bryr sig inte ett smack om andra hundar eller människor som går förbi, men en del idioter stannar utanför staketet, säger ingenting, bara står där och hunden står med där och bara glor på Tyson. De är väl klart han inte koncentrerar sig på det han höll på med då? Då vill han ju gå fram och hälsa, men det är ett staket ivägen. Och idag så var det en tik som löpte som stannade utanför, och Tyson sprang fram och tillbaka innanför staketet för han ville ju ut till tiken! Snacka om att vara dum i huvet, jag skulle aldrig ställa mig utanför en tomt med en lös hund som tränar/leker med sin ägare bara för att Tyson ville titta på hunden. Vem är det som är ledaren liksom, hunden eller ägaren?

Jaja, nu ska jag ner och plocka iordning i köket, sen ska jag och Sanna gå med hundarna till Forsby :) Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0