Höst

Jag tycker inte om hösten, den är så tråkig! Regn, stora gråa moln, mellankallt osv.. Blä på hösten. Just nu längtar jag till och med efter vintern, med massa snö och mysiga varma kläder, och bara massa mys! För det är vintern. Sommar är fest, bad och sol, höst är depression och tråk, vinter är mys och vår är vårkänslor och vårsol. Enda minuset med vinter nu är väl att man inte är så liten längre, så man kanske inte kan spendera hela dagarna med att kasta snöbollar på bilar och hoppas på att dom ska stanna så man blir jagad, haha. Men tänk er, när man har varit ute i flera timmar, det börjar bli mörkt, man är helt stelfrusen och så går man in, kryper ner under täcket med någon, tittar på film och myser. Jag längtar! :D Haha.

Men än så länge är det tråk-höst och jag kommer få stå ut med det i några månader till. Jag får även stå ut med att det kommer vara höst en gång om året i hela mitt liv..


Jag kommer ihåg vintern i sjuan, jag och Matilda tog hennes mammas moppe och körde runt i blacka, det var is på vägarna men vi ville ju ramla! Förutom en gång, när vi såg Anton, Mirza och Viktor komma gående, skulle svänga av så vi slapp möta dom och vad händer? Jo, moppen glider iväg under oss och Matilda håller fortfarande i den så hon glider runt i cirklar där på marken haha!

Och när jag och Alle skulle gå till bussen från Matilda, Alle har högklackade skor och helt plötsligt snurrar hon runt ett varv och ramlar, därefter rullar hon två varv i backen och så ligger hon där och skrattar. Bond-bruden! :D

Jag vet inte varför jag börjar tänka på Madde Carlsson när jag tänker på vintern i högstadiet, haha. Kanske var en period när jag var ganska mycket med henne då? Vi hade matte ihop och våra skrivböcker var ju helt proppfulla med allt annat än matte-tal! Hittade den boken för ett tag sen, vi hade fått hjärnsläpp och skulle försöka komma på vad utegångsförbud och kåtbock var på engelska, resultatet blev outgangsforboud och horny sheepboy! Wohow, vi var ganska klipska ;)

Roligaste snöbollskastningen på bilar mm. var ju i åttan! Robban stog på busshållplatsen och låtsades att han skulle med bussen, bussen stannar han går framåt mot dörren som öppnas, men viker av och går till höger istället. Då hoppar Robin fram bakom busshållplatsen och dyngar en snöboll rakt i pannan på busschauffören. Fan vad jag skrattade!

Och när alla träffade en bil, blev väl typ fyra-fem snöbollar i framrutan och han stannar, hoppar ur bilen och kutar efter oss. Vi springer ner för backen, förbi pizzan och bort mot skogen där vid lägenheterna. Grabbarna tog en genväg och gubben var efter mig och Madde! Vi sprang förbi portarna vid det första huset och sen lurade vi honom ;D Sprang runt så vi kom till deras balkonger, gled in under den första balkongen och satt där, såg gubben springa förbi och upp i skogen. Haha, luring!

När jag var ännu mindre, 7-8 år typ, så gick alltid jag och Madde.J till backen bakom Kimstadskolan för att åka snowboard. Haha, dom första dagarna ramlade vi ju hela tiden, men inte fan gav vi upp. Sprang upp för den där jävla backen flera hundra gånger om dagen för att åka två meter och sen rulla ner för resten av backen. Men till slut klarade vi det, och vad stolta vi var då :D Alltid varm oboy när vi kom hem med..

Iofs så hatar man vintern efter ett tag med, man blir trött på att det är så kallt och oftast slaskigt och äckligt ute.. Då längtar man efter sommar istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0