2005

Hittade ett gammalt blogginlägg.

Jag vill inte inse att det aldrig kommer bli som förr. Jag vill att vi varje dag ska hitta på något nytt roligt. Som rockabilly-frillorna. Vi gick omkring med solbrillor på kvällen i november. När vi var på kimstadskolan & hoppade omkring som tokiga för att bli varma. Santa claus, pon da replay, tamalee & massa andra låtar gick vi omkring & sjöng. Det hände alltid någonting i kimstad, snuten var här varje helg. Man kunde gå mellan tre fester, en vid udden, en vid kimstadskolan & en vid grebyskolan. Det var folk överallt. När larmet gick på skolan. Du var borta vid skeppat & såg alla springa åt alla håll, så du följde efter. Du, jag, johanna, westen & robin sprang upp i skogen & stog där i 5 minuter innan du kom på att snuten skulle söka igenom skogen när dom kom. Vi fattade ju inte ens att dom inte skulle komma, haha. Så vi kutade vidare. När du & jag ramlade på spåret. Du ba: kolla min läpp jag kollade upp & började asgarva; hahaha du ser ut som kalle anka xD Dagen efter var det julavslutning & du gick med en halsduk över halva ansiktet & jag kunde knappt gå alls. Varenda dag kom du hem till mig på morgonen för att jag skulle komma i tid till bussen, du plockade iordning mina grejer och fixade allt :) Men endå var vi tvugna att springa varenda morgon, för bussen kom alltid när vi var precis i backen, haha! Du var sjuk under höstlovet, vi var hemma hos dig och tittade på film hela veckan. Hur många filmer blev det? 17 stycken tror jag.. När jag följde med dig till stallet & jag höll på att frysa ihjäl i ridhuset. När vi höll på att ramla med robins moppe (: Lite skrajj blev jag & du skrek: ska du köra ihjäl oss eller! Haha. Det finns så mkt att skriva om, Men 10 år får inte plats på en blogg..




Ingen kommer någonsin kunna ta din plats hos mig Madeleine Johansson, även om jag skaffar mig hundra bästa vänner så kommer ingen vara lika mycket bästa vän som du var. 14 år har det gått nu, och du är fortfarande den enda personen jag vet att jag kan lita på till 100%, även fast vi inte har träffats på över ett halvår. Visst, vi har bråkat rejält, enda sen vi var små, men dom senaste åren kommer jag ihåg att vi kunde stå och skrika på varandra ena sekunden, för att nästa sekund stå och asgarva och krama varandra. Så länge var vi osams, max fem minuter, men då var vi riktigt osams! Haha, det är som syskonkärlek :) Du är och kommer alltid förbli bäst!

Även om ni står på tå kommer ni aldrig upp till vår nivå!
Firis <3 Määd
For life..



Kommentarer
Postat av: madde

Du är bäst vet du det? den bästa vännen en tjej kan få! jag är så lycklig att vi har haft varandra i 16 år nu! det är helt underbart och makalöst att vi alltid har haft varandra. precis som syskon har vi vart! Du och din familj har alltid ställt upp för mig. Jag finns alltid här för dig och kommer alltid att göra det, du är världens bästa kompis! även fast vi inte ses lika ofta så när vi ses är allting som det alltid har vart! Men jag saknar tiden i Kimstad!

Saknar dig <3. Även fast ni står på tå kommer ni aldrig upp på vår nivå <3

2010-03-04 @ 15:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0